Monday, May 2, 2016

Normal ke?

Assalamualaikum,

Sejak sejak hidup berumah tangga ni kan,saya perasan saya mengalami satu sindrom. Sindrom endah tak endah. Dulu sebelum kawen semua benda/perkara pasal diri saya susun dengan teratur. Tapi sejak dah kawen 3 tahun ni saya macam makin suka buat endah tak endah pasal diri sendiri tapi lebih fokus utk orang lain.Penyakit ni tambah lagi serius bila dah ada anak.

Dulu kalau barang-barang saya sendiri, saya akan simpan terletak elok kat satu tempat dan senang nak cari. Dokumen - dokumen pulak susun dalam fail yg tersendiri dan simpan elok2 kat rak buku. Macam tu jugak untuk barang lain.

Tapi lately ni, saya mcm dah tak seperti dulu. Barang-barang saya main letak mana sempat je. Tah ke mana2. Dokumen pulak macam surat2 ke main letak je dalam fail mana2 tah pastu bila nak cari balik menangis bukak semua fail tak jumpaaaaaaa. Yang saya tau saya hanya ambik berat brg2 dapur, brg2 anak dan suami. Barang2 diorang ni kira saya tahu kat mana saya simpan & boleh nak cari. Tapi barang sendiri macam dah tak ambik kisah sampaikan kdg2 baju sendiri taktau letak mana, dokumen2 penting mcm slip gaji ke surat2 ke tak tau letak celah mana.

Terbalik pulak dgn encik hasben yang simpan proper barang2 dia. Pastu mula la kena bebel dengan dia bila simpan barang merata. Pastu saya perasan saya juga mengalami short term memory loss. Senang sangat lupaaaaa. Klau dulu sekecik2 benda pun ingat sampaikan ade kengkawan panggil saya PC bergerak sebab semua benda ingat.

Sedih. Serius sangat sedih dgn diri sendiri. Hidup macam tunggang terbalik.

Adakah ini normal ibu2 semuaaa?

T__T

No comments: